Przetarg na torowisko do Mierzyna i budowę pętli będzie powtórzony

Urząd Miasta Szczecin poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego na budowę torowiska i pętli tramwajowej Mierzyn, która ma powstać przy CH Ster. Miasto zapowiedziało, że po naniesieniu poprawek w dokumentacji projektowej, przetarg zostanie powtórzony.

Przypomnijmy, że na ogłoszony w ubiegłym roku przetarg wpłynęło aż sześć ofert, ale zaproponowane ceny znacznie przekraczały zakładany budżet na inwestycję, który wynosił 64,1 mln zł. Miasto wykluczyło z postępowania wykonawcę, który zaproponował najniższą cenę (89,9 mln zł), ale decyzją Krajowej Izby Odwoławczej firma została przywrócona do przetargu. Jej oferta opiewała jednak na kwotę dużo wyższą niż zakładana, więc miasto nie zdecydowało się na rozstrzygnięcie przetargu.

Nie znaczy to jednak, że miasto rezygnuje z realizacji tej ważnej inwestycji. „Miasto Szczecin mając na uwadze, że dla mieszkańców Osiedla Gumieńce przedmiotowa inwestycja w sposób znaczący przyczyni się do poprawy dostępności komunikacyjnej oraz poprawy bezpieczeństwa w ciągu ul. Ku Słońcu, po ponownej analizie i optymalizacji dokumentacji projektowej, powtórzy postępowanie przetargowe” – czytamy w komunikacie przesłanym dziś przez Centrum Informacji Miasta.

Wkrótce kolejne inwestycje w torowiska

Miasto podkreśla w komunikacie, że inwestycje tramwajowe należą do priorytetowych w tej perspektywie unijnej. Poinformowano, że w najbliższym czasie (po zwiększeniu budżetu) rozstrzygnięte zostanie przetarg na przebudowę ul. Szafera, a potem również na torowiska na Placu Szarych Szeregów i Wyszyńskiego. A to jeszcze nie koniec planowanych inwestycji tramwajowych. – Niedługo ogłoszone zostaną postępowania przetargowe na przebudowę Kolumba i Powstańców Wielkopolskich. Przygotowania trwają też do przetargu na przebudowę Wyzwolenia do dworca Niebuszewo. Pod koniec tego roku, ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę Węzła Głębokie. Na to zadanie w ostatnim czasie zwiększono budżet oraz dofinansowanie – wymienia Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta.

Co przewiduje dotychczasowy projekt inwestycji?

W ramach inwestycji ma zostać zmodernizowana trasa tramwajowa na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej (wraz z dobudową drugiego toru) i zbudowany nowy, dwutorowy odcinek od ul. Kwiatowej do nowej pętli Mierzyn.

Przebudowany ma zostać również układ drogowy w ciągu ulicy Ku Słońcu oraz wykonana pętla autobusowa wraz z ciągami pieszymi, rowerowymi i parkingami rowerowymi dla obsługi podróżnych. Na wysokości ul. Kwiatowej zaplanowano węzeł rozjazdowy, który umożliwi wjazd w torowisko na ul. Kwiatowej (zarówno od strony Ronda Gierosa, jak i od strony Mierzyna).

Na trasie przewidziane są cztery przystanki: tramwajowo-autobusowy przy ul. Krętej, tramwajowo-autobusowy przy ul. Kwiatowej, tramwajowy przy ul. Polskich Marynarzy oraz przystanki przy CH Mierzyn (dwa perony tramwajowo-autobusowe i trzeci peron tramwajowy).

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl