Przetarg na koncepcję programową obwodnicy Gryfina ogłoszony

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o uruchomieniu przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla obwodnicy Gryfina w ciągu drogi krajowej nr 31 o długości 5,6 km.

Rozpoczęcie tej inwestycji stało się możliwe po tym jak Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło jej harmonogram, zgodnie z którym obwodnica ma być gotowa do 2025 roku.

Koncepcja programowa pozwoli na uszczegółowienie rozwiązań ujętych w decyzji środowiskowej z 2012 roku i umożliwi wykonanie badań geologicznych. – Dokumentacja powinna być gotowa w 2020 roku, co umożliwi ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę tej ważnej obwodnicy – mówi dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA Łukasz Lendner.

Dlaczego obwodnica Gryfina jest tak ważna?

Przez Gryfino przebiega droga krajowa nr 31, prowadząca od Szczecina na południe wzdłuż granicy polsko-niemieckiej do Kostrzyna nad Odrą i Słubic. Wyjazd z Gryfina w stronę Chojny to jedyna droga w tym rejonie, co przyczynia się do powstawania zatorów, zwłaszcza w godzinach szczytów komunikacyjnych (dojazd pracowników do elektrowni Dolna Odra) oraz występowania licznych awarii sieci uzbrojenia podziemnego. Innym problemem jest wysokość pojazdów (tylko 2,7 m), które zmieszczą się pod wiaduktem kolejowym na wjeździe od strony Szczecina. Powoduje to, że samochody ciężarowe i autobusy jadące drogą krajową nr 31 muszą omijać ten wiadukt drogą powiatową. – Rozwiązaniem tych problemów komunikacyjnych jest budowa obwodnicy Gryfina. Obwodnica ominie miasto od wschodu i będzie miała długość 5,6 km. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP – informuje Mateusz Grzeszczak ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Fot. Materiały szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl