Podpisano umowę z wykonawcą przebudowy ul. Szafera w Szczecinie

Dziś została podpisana umowa z firmą Eurovia Polska S.A. na przebudowę ul. Szafera w Szczecinie. Warta ponad 125 mln zł inwestycja ma być gotowa za 18 miesięcy.

Projekt przewiduje budowę torowiska tramwajowego, które prowadzić będzie do nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Diametralnie zmieni się również układ drogowy, gdyż zaplanowano budowę aż czterech rond, parkingu „Park & Ride” oraz nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach na odcinku ok. 1,2 km.

– Rozpoczynamy kolejny, ważny projekt drogowo-tramwajowy w Szczecinie, który w znaczący sposób usprawni ruch w tej części miasta. Przed nami oraz wykonawcą duże logistyczne wyzwanie, ale liczę na to, że efekt prac zadowoli nas wszystkich – mówił Prezydent Szczecina Piotr Krzystek. Prezydent zapowiedział, że kolejnym etapem będzie łączenie ul. Szafera z al. Wojska Polskiego po to, by w najbliższych latach mogło powstać połączenie komunikacyjne z ul. Sosabowskiego.

Wykonawcą inwestycji będzie firma Eurovia Polska S.A., której opiewająca na ponad 125 mln zł oferta była najtańszą ze wszystkich złożonych w postępowaniu przetargowym.

– Jesteśmy obecni w Szczecinie od wielu lat. Realizowaliśmy takie projekty, jak przebudowa ul. Struga czy ostatnio przebudowa ul. Arkońskiej. Szafera to kolejna duża inwestycja drogowa, którą będziemy tutaj realizować, dlatego dołożymy starań, aby wybudowana infrastruktura służyła mieszkańcom Szczecina przez wiele kolejnych lat – zapewniał Nicolas Dépret, Prezes Zarządu Eurovia Polska S.A.

Fot. Materiały Urzędu Miasta Szczecin

Eurovia Polska S.A. ma 18 miesięcy na wykonanie wszystkich zaplanowanych prac. Realizację inwestycji nadzorować będzie spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcje zastępstwa inwestorskiego oraz inżyniera kontraktu.

W zakres prac wchodzą m.in.:

  1. Budowa ul. Szafera na odcinku ok. 1,2 km o dwóch jezdniach (każda po dwa pasy ruchu).
  2. Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  3. Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  4. Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  5. Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  6. Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  7. Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  8. Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  9. Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  10. Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  11. Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  12. Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl