Pierwsze utrudnienia dla kierowców w rejonie przyszłego Węzła Głębokie

W najbliższy poniedziałek ruszają przygotowania do budowy Węzła Głębokie, więc kierowcy mogą spodziewać się pierwszych utrudnień w tym rejonie.

20 stycznia br. zostanie zamknięty parking leśny w sąsiedztwie jeziora Głębokie, który będzie wykorzystywany jako zaplecze budowy. – O kolejnych utrudnieniach jak i postępach prac będziemy informować w kolejnych komunikatach. Za utrudnienia przepraszamy – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Co powstanie w ramach inwestycji?

Projekt przewiduje budowę pętli tramwajowo-autobusowej z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi Kiss & Ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego, a także budynkiem socjalnym z poczekalnią dla pasażerów. Na jej terenie zostanie zamontowanych osiem dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury (m.in. ławki, przysiadki i kosze na śmieci). Węzeł będzie również wyposażony w System Informacji Pasażerskiej i system zasilania telefonów komórkowych (ładowny poprzez panele słoneczne).

Zaplanowano również budowę czterowlotowego ronda turbinowego (powstanie w ramach przebudowy skrzyżowania Al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową) oraz parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną również okoliczne ulice. W al. Wojska Polskiego zaprojektowano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (po stronie zachodniej będzie wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m). Z kolei na ul. Zegadłowicza na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową (ok. 300 metrów) przewidziano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m).

Do nowego układu drogowego włączona zostanie także ul. Kąpieliskowa. Po stronie zachodniej (pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”) powstanie dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m.

Ze względu na przebudowę skrzyżowania i budowę wjazdu na pętlę będzie musiał zostać przebudowany odcinek ulicy Miodowej. Pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych, a w pobliżu skrzyżowania powstanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej.

Projekt przewiduje też przebudowę ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Będzie tam nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m), ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa.

Inwestycja obejmie również budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.

Przyszły wykonawca na realizację wszystkich prac będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy.

Węzeł Głębokie to pierwsza z dużych inwestycji komunikacyjnych, za której realizację odpowiedzialna będzie spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl