Od stycznia aplikacja MoBiLET nie będzie aktywna w SPP

09:11
aplikacja MoBiLET
Fot. Urząd Miasta Szczecin

Właściciel MoBiLET, firma Mobile Traffic Data i spółka NiOL, która jest operatorem SPP nie doszli do porozumienia w sprawie dalszej współpracy.

Do tej pory za postój w szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania można było płacić za pośrednictwem aplikacji Sky Cash i MoBiLET. Od 1 stycznia 2018 roku będzie można korzystać tylko ze Sky Cash, gdyż aktualnie obowiązująca umowa między właścicielem MoBiLET i spółką NiOL  wygasa z końcem roku, a strony nie doszły do porozumienia w sprawie kontynuacji współpracy.

Jest jednak szansa, że już wkrótce kierowcy znów będą mogli wybierać między dwoma płatnościami mobilnymi. Obecnie trwają rozmowy z firmą GoPay w sprawie płatności za postój przez aplikację Mobilna Karta Miejska w Szczecinie. Jeśli strony dojdą do porozumienia, to usługa będzie prawdopodobnie dostępna w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Płatności mobilne – jak to działa?

Dzięki aplikacjom mobilnym można zapłacić za postój w Strefie Płatnego Parkowania za pomocą smartfona. Opłaty są rozliczane za rzeczywisty czas postoju z uwzględnieniem opłaty minimalnej. Korzystanie z tego rodzaju płatności wymaga posiadania środków na koncie utworzonym w aplikacji (usługa przedpłacona).

Zalety korzystania z opłat za pośrednictwem usług mobilnych:

  • płatność za realny czas parkowania z dokładnością co do minuty;
  • minimalna opłata za postój w podstrefie A (czerwona): 0,70 zł do 15 min;
  • minimalna opłata za postój w podstrefie B (żółta): 0,40 zł do 15 min;
  • nie trzeba przewidywać czasu postoju;
  • nie trzeba szukać parkomatu;
  • nie potrzeba monet, aby zapłacić za parkowanie;
  • za pomocą telefonu w każdej chwili można sprawdzić, ile czasu pojazd stoi zaparkowany.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl