Most Cłowy płynie do Szczecina [film]

Około dwóch dni będą płynąć z Gdyni do Szczecina dwa segmenty o wymiarach 14 x 100 m, które są konstrukcją nośną nowego Mostu Cłowego.

Nowe stalowe przęsła obiektu płyną na pontonie o wyporności 10 000 ton, tym samym który użyty został podczas rozbiórki starego mostu. Dziś o 7 rano Most Cłowy wystartował z portu w Gdyni w swoją podróż do Szczecina, by 11 maja w godzinach wieczornych zacumować przy nabrzeżu Regalica w odległości 500 m od  docelowej lokalizacji.

Jeżeli pogoda pozwoli w najbliższą sobotę ponton wraz z przęsłami podpłynie w docelowe miejsce, by dnia następnego rozpocząć nasuwanie pierwszego 100 m segmentu, za pomocą siłowników hydraulicznych, na istniejące filary oraz tymczasowe podpory umiejscowione na lądzie. Proces nasunięcia przęseł będzie trwać około półtora dnia. Od 15. maja rozpocznie się nasuwanie drugiego segmentu. Po zakończeniu tak zwanej nasuwki, przęsła zostaną ze sobą połączone. Ich spawanie potrwa do końca maja. Równolegle cały czas będą trwać prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach i przyczółkach.

Most Cłowy w liczbach

To 822 tony nowej konstrukcji stalowej ustroju nośnego, ponad 34 tysiące sztuk sworzni do połączenia konstrukcji stalowej z betonem i 2400 metrów sześciennych betonu. Do tego należy dodać 25 ton farby i 360 ton stali zbrojeniowej do płyty pomostu i renowacji podpór.

Źródło: Urząd Miasta Szczecin