Prace przy przebudowie ul. Szafera w Szczecinie szybko posuwają się do przodu. W ostatnim czasie wbito 500 pali pod zbiornikiem na wody opadowe oraz położono fundamenty pod 115 słupów trakcyjnych. Trwają też ostatnie prace przy rozjeździe na pętlę tramwajowo-autobusową.
Wykonawca zakończył już układanie warstw konstrukcyjnych jezdni od ronda Wojska Polskiego do planowanego ronda przy ul. Romera. Zabetonowano też płytę torowiska do ul. Romera i wykonano podbijanie większości torowiska w konstrukcji klasycznej.
Powoli dobiegają końca prace przy rozjeździe na pętlę tramwajowo-autobusową. Trwają również intensywne roboty brukarskie na chodnikach od ul. Jarzyńskiego do Romera oraz na parkingu tuż przy pętli. Na ul. Romera układane są warstwy konstrukcyjne jezdni.
– Wykonano wszystkie 500 pali fundamentowych pod posadowienie zbiorników na wody opadowe oraz warstwę z chudego betonu, aktualnie montowane jest zbrojenie pod płytę fundamentową – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – Zabetonowano 115 fundamentów pod słupy trakcyjne. W budynku podstacji obsypano ściany fundamentowe, wykonano płyty posadzkowe, betonowe słupy oraz nadproża – trwa betonowanie wieńców żelbetowych oraz roboty murarskie.
Jaki zakres prac obejmuje inwestycja?
W ramach realizowanej inwestycji powstanie torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena. Wykonana zostanie również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. W planach jest wybudowanie czterech rond, parkingu Park&Ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Oprócz tego przestrzeń zostanie zagospodarowana elementami małej architektury i zieleni.
Prace budowlane realizuje firma Eurovia Polska S.A. Ich koszt został wyceniony na ponad 125 mln zł. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl