W 2016 roku wyremontowano drogi i chodniki o powierzchni 33 boisk piłkarskich

14:40
Fot. ZDiTM w Szczecinie

W 2016 roku wyremontowano w ramach bieżącego utrzymania prawie 240 tysięcy metrów kwadratowych dróg i chodników. Jest to powierzchnia zbliżona do 33 pełnowymiarowych boisk piłkarskich. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie przeznaczył tylko na ten cel blisko 20 milionów złotych. Nawierzchnia zmieniła się na 30 różnych ulicach.

Chopina, Gdańska, Bolesława Śmiałego, Pułaskiego, Floriana Krygiera, Zegadłowicza, Mazurska, Kopernika, Matejki, Małopolska, Piotra i Pawła, pl. Hołdu Pruskiego, Mazowieckiego, Goleniowska, Piotra Skargi – to tylko niektóre z ulic, które otrzymały nową nawierzchnię w ramach bieżącego utrzymania dróg.

W ramach zadań na rok 2016 ogromne zmiany pojawiły się także w innych miejscach.

Przebudowana została ulica Wiosenna. Wykonano dwie jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe oraz oświetlenie uliczne. Prace nie ominęły także skrzyżowań i zjazdów na tym odcinku drogi. Po otwarciu ulicy poprawiło się skomunikowanie prawobrzeżnych dzielnic, a przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Łatwiejszy jest dostęp mieszkańców Dąbia do obiektów handlowych i usługowych znajdujących się w tej części miasta, a także mieszkańców osiedli sąsiadujących z ul. Struga, do dworca PKP i trenów rekreacyjno – sportowych, okolic lotniska i jeziora Dąbie.

W ramach inwestycji ZDiTM wyjątkowe miejsce na podzamczu odzyskało swój urok. Na ulicy Kuśnierskiej wykonana została jezdnia z kostki kamiennej, pojawiły się także wyjątkowe schody, odtworzona została historyczna geometra i stylistyka tego miejsca. Przestrzeń jest bardziej przyjazna dla turystów i mieszkańców dzięki kilku zmianom. W dolnej części ulicy zaprojektowane zostały schody z kamiennych bloków. Na stopniach przy zejściu w kierunku ulicy Panieńskiej pojawiły się siedziska z desek ze sztucznego drewna. Przyjemniej zrobi się także dzięki 15 donicom z nasadzeniami i nowemu, stylizowanemu oświetleniu.

Na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Żołnierskiej pojawiło się rondo o średnicy 22m z jezdnią dwupasmową o szerokości 10m. Natomiast u zbiegu ulic Mickiewicza i Czorsztyńskiej powstała sygnalizacja świetlna. Poprawił się także komfort i bezpieczeństwo pasażerów i pieszych. Przebudowane zostały chodniki oraz perony przystankowe (w tym przystanki autobusowo-tramwajowe), pojawiła się mała architektura i oświetlenie. Po zmianach jest to duży, ale jednocześnie przejrzysty i dobrze opracowany węzeł komunikacyjny. Projekt objął także przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż ulic Żołnierskiej i Mickiewicza, na odcinku od ul. Samosierry do przejścia dla pieszych przed skrzyżowaniem z ul. Brzozowskiego.

Reprezentacyjne ulice w okolicy Wałów Chrobrego odzyskały swój blask, wygodniej jest dla pieszych i kierowców. Prace obywały się etapowo w ramach rewitalizacji terenu Starego Miasta. Zadanie podzielone zostało na trzy elementy, a łączna długość remontowanych ulic to około 1000 metrów. W ramach przebudowy drogi pojawiła się nowa jezdnia z kostki kamiennej rzędowej i betonu asfaltowego, wyregulowane zostały studzienki i wpusty deszczowe.

Źródło: Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie