9 kwietnia 2025 roku w godzinach 10.00-14.00 odbędzie się 10. edycja konferencji r@bbIT organizowanej przez Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.
W ramach konferencji r@bbIT odbędą się Targi Pracy IT, ciekawe wystąpienia i spotkania ze specjalistami oraz pokazy technologii.
Ważnym elementem wydarzenia będą prezentacje prac studentów szóstego semestru studiów stacjonarnych wykonywanych w ramach Inżynierskiego Projektu Zespołowego. Pięć zespołów będzie miało okazję opowiedzieć o swoich pracach (godz. 10:00 – 11:00, aula 227 WI2), a kolejnych trzynaście projektów będzie przedstawionych podczas sesji posterowej (godz. 10:00 – 14:00, sala 25 WI2).
PROGRAM
Otwarcie konferencji r@bbIT
dr hab. inż. Krzysztof Małecki, prof. ZUT – Dziekan Wydziału Informatyki ZUT
09.45 – główny hol na parterze WI-2
Targi Pracy IT
10.00 – 14.00: Giga Partner
- Asseco Cloud – główny hol, parter WI-2
- Asseco Data Systems – główny hol, parter WI-2
- Sii – główny hol, parter WI-2
10.00 – 14.00: Mega Partner
- Comline – sala 10, parter WI-2
- Coloplast Business Centre – sala 10, parter WI-2
- Gryftec Embedded Systems – sala 17, parter WI-2
- Kongsberg Maritime Poland – sala 10, parter WI-2
- PSI – sala 17, parter WI-2
- Raynet Polska – sala 10, parter WI-2
- Salling Group – sala 17, parter WI-2
- Tietoevry – sala 17, parter WI-2
10.00 – 14.00 : Współpraca
- Consileon
- IAESTE
- Infoludek
- Klaster IT
- Spyrosoft Synergy
W świecie IT
Panel poświęcony prezentacjom technologicznym
10.15 – 13.00 – aula 126, 1 piętro WI-2
10.15 – 10.45: Jak (nie) dbać o bezpieczeństwo wewnętrznych API
Czy API dostępne jedynie w infrastrukturze wewnętrznej należy dodatkowo zabezpieczać?
Przecież przetwarza ono dane jedynie z zaufanego źródła na froncie (nie z zewnątrz), całość zaś dodatkowo ochrania WAF.
Wiara w te założenia doprowadziła do wielu ciekawych błędów bezpieczeństwa,
które pokazały, że weryfikację warto jednak implementować na wielu niezależnych warstwach.
Przemysław Samsel z firmy Tietoevry
aula 126, 1 piętro WI-2
11:00 – 11:45: HMI w praktyce: Technikalia, frameworki i narzędzia dla deweloperów
Prezentacja przybliża pojęcie interfejsów człowiek-maszyna (HMI), ukazując ścieżkę rozwoju w tej dziedzinie od projektu studenckiego po rozwiązania komercyjne. Poruszone zostaną techniczne aspekty HMI, na konkretnym przykładzie, takie jak wykorzystanie Qt/QML, C++ oraz elementy na które powinni zwrócić uwagę początkujący deweloperzy.
Bolko Pilecki, Junior HMI Software Engineer, Spyrosoft Synergy
aula 126, 1 piętro WI-2
12.00 – 12.45: Czy programiści naprawdę przestaną być potrzebni? Czego warto się uczyć w erze AI, jak to robić i po co?
Marcin Kaczmarek – CEO i współzałożyciel Consileon Polska oraz Prezes stowarzyszenia Klaster ICT
aula 126, 1 piętro WI-2
Inżynierski Projekt Zespołowy
Prace przygotowane przez studentów Wydziału Informatyki.
Dźwigozaur: symulator wyburzania
To projekt łączący symulację maszyn budowlanych z fizycznym interfejsem mechatronicznym. Gra inspirowana jest charakterystycznymi żurawiami portowymi Szczecina i zawiera odniesienia do miejskiej architektury.
Projekt wykonany przez studentów: Aleksandra Bobojć, Kacper Wróbel, Mariusz Dawidowicz, Patryk Sujewicz, Szymon Śliwczyński, Kamil Tomasik
Opiekun projektu: Radosław Mantiuk
aula 227, 2 piętro WI-2
Iram – Aplikacja do zarządzania testami
Aplikacja do zarządzania scenariuszami i przypadkami testowymi pomaga testerom oprogramowania zwiększyć efektywność i lepiej organizować pracę. Umożliwia tworzenie i zarządzanie testami manualnymi, dodawanie przypadków testowych oraz eksportowanie wyników w różnych formatach. Wykorzystuje nowoczesne technologie takie jak Node.js, Angular i PostgreSQL.
Projekt wykonany przez studentów: Rostyslav Zholudiev, Heorhii Huziuk, Yelyzaveta Kushneryk, Oleh Shevchenko
Opiekun projektu: Luiza Fabisiak
aula 227, 2 piętro WI-2
Reflex Game
Zestaw gier zręcznościowych dla jednego lub wielu graczy. Fizyczne kontrolery oparte o mikrokontrolery ESP32 komunikujące się ze sobą bezprzewodowo poprzez WiFi. Zarządzanie oraz sterowanie poprzez aplikację webową napisaną w TypeScript przy użyciu frameworku React oraz UI skonstruowanym dzięki komponentom Bootstrap oraz CoreUI.
Projekt wykonany przez studentów: Tymon Cisowski, Paweł Łogin, Mateusz Skodda, Kacper Pabianiak
Opiekun projektu: Radosław Maciaszczyk
aula 227, 2 piętro WI-2
Prezentacja planu zajęć przy salach
Środowisko umożliwiające wyświetlanie planu zajęć przy salach za pomocą tabletów, wyposażone w mechanizm wysyłania powiadomień usprawniający komunikację dydaktyk – student.
Projekt wykonany przez studentów: Igor Bębenek, Łukasz Watral, Sebastian Marcinowski, Illia Karmazin
Opiekun projektu: Grzegorz Śliwiński
aula 227, 2 piętro WI-2
HandyParking
System, który optymalizuje proces wyszukiwania, opłacania i monitorowania miejsc parkingowych, oferując elastyczność i wygodę zarówno użytkownikom, jak i właścicielom parkingów. Dzięki wydajnej architekturze system jest skalowalny, umożliwiając rozwój i dostosowanie do wszelkich potrzeb biznesowych.
Projekt wykonany przez studentów: Vladyslav Hurko, Davyd Hrosh, Vladimir Marianciuc, Vitalii Natalevych
Opiekun projektu: Imed El Fray i Fabian Sprycha. Projekt realizowany przy współpracy z firmą Tietoevry
aula 227, 2 piętro WI-2
Symulator jazdy samochodem
System służący do testowania i doskonalenia umiejętności kierowców poprzez ocenę ich reakcji oraz adaptacji do różnorodnych sytuacji drogowych. Wykorzystuje zaawansowane urządzenia pomiarowe oraz wysokiej jakości sprzęt, zapewniający wysoki poziom immersji i realizmu symulacji.
Projekt wykonany przez studentów: Michał Chmielczyk, Adam Kaczor, Łukasz Strzelczyk
Opiekun projektu: Krzysztof Małecki, Anna Lewandowska, Adam Nowosielski
aula 227, 2 piętro WI-2
10:00 – 14:00 Pokazy
RegGes
Interaktywny interfejs sterowany gestami dłoni
Projekt wykonany przez studentów: Bartłomiej Szewczyk, Mikołaj Mazur, Jakub Małecki, Gabriel Gomułka, Hubert Smółka
Opiekun projektu: Adam Nowosielski
sala 18, parter WI-2
Zestaw Mini Gier do Testowania Wpływu Gogli Alkoholowych
Aplikacja zawiera sześć mini gier badających wpływ gogli alkoholowych na reakcję, wzrok oraz koordynację ręka-oko. Każda gra rejestruje szczegółowe dane, umożliwiając późniejszą analizę wyników.
Dostępne testy:
– Test Precyzji – sprawdza zdolność do precyzyjnych ruchów
– Test Reakcji – mierzy czas reakcji na bodźce
– Test Koncentracji – ocenia zdolność do skupienia uwagi
– Test Wzroku – analizuje zmiany w percepcji wzrokowej
– Test Pamięci – testuje zdolność do zapamiętywania informacji
– Test Stresowy – bada reakcję na stresujące sytuacje
Aplikacja dostarcza dane do oceny wpływu zaburzonej percepcji na codzienne funkcjonowanie.
Jakub Mackiewicz pod opieką Krzysztofa Małeckiego
sala 25, parter WI-2
10:00 – 14:00 Sesja posterowa
BookRider
Książki z biblioteki prosto do Twoich drzwi
Projekt wykonany przez studentów: Jagoda Pietrusewicz, Piotr Pietrusewicz, Krzysztof Czarniak, Dzmitry Vykpish
Opiekun projektu: Piotr Sulikowski
sala 25, parter WI-2
PCASSEMBLER
Application to help with completing computer parts
Projekt wykonany przez studentów: Kacper Domalewski, Damian Turek, Mikołaj Olszewski, Konrad Trubiło
Opiekun projektu: Imed El Fray i Jakub Połczyński. Projekt realizowany we współpracy z firmą Tietoevry
sala 25, parter WI-2
HandyParking
Applications for parkings – three small apps
Projekt wykonany przez studentów: Vladyslav Hurko, Davyd Hrosh, Vladimir Marianciuc, Vitalii Natalevych
Opiekun projektu: Imed El Fray i Fabian Sprycha. Projekt realizowany we współpracy z firmą Tietoevry
sala 25, parter WI-2
Homehub
System wspomagania zarządzania wspólnotą mieszkaniową
Projekt wykonany przez studentów: Adrian Gumulak, Daniel Korzański, Łukasz Kiłyk
Opiekun projektu: Tomasz Lipczyński
sala 25, parter WI-2
EclipticaGame
Gra komputerowa typu Roguelike o narracji bazującej na symbolice kart tarota
Projekt wykonany przez studentów: Roman Dykyi, Marharyta Zhukanova, Volodymyr Repko, Valentyna Kitsela
Opiekun projektu: Radosław Mantiuk
sala 25, parter WI-2
3DSpyGame
Gra komputerowa z elementami sztucznej inteligencji
Projekt wykonany przez studentów: Dawid Chojnacki, Yuliia Kozhanenko, Wojtek Głogowski, Dominik Turostowski
Opiekun projektu: Dariusz Frejlichowski
sala 25, parter WI-2
TeamReflect
Platforma do zbierania i prezentacji nieanonimowej informacji zwrotnej w zespole (peer feedback)
Projekt wykonany przez studentów: Wojciech Gołubiński, Jakub Gozdek, Andrzej Makowski, Łukasz Grzelak, Krystian Kacprzak, Marek Lewandowski
Opiekun projektu: Piotr Sulikowski
sala 25, parter WI-2
mypaintings
Gdzie sztuka staje się szansą
Projekt wykonany przez studentów: Grzegorz Kmita, Wiktor Modzelewski, Oskar Wawrzyniak, Natalia Siwienki
Opiekun projektu: Michał Twardochleb
sala 25, parter WI-2
Horror
Gra komputerowa z niekonwencjonalnym sterowaniem (EyeTracking + wykrywanie dźwięków)
Projekt wykonany przez studentów: Marcin Pytliński, Jakub Ciężki, Dawid Brzeziński, Oskar Melkowski
Opiekun projektu: Anna Lewandowska
sala 25, parter WI-2
Dowozimyto
Szybkie i wygodne realizowanie drobnych usług transportowych w najbliższej okolicy
Projekt wykonany przez studentów: Paweł Łukomski, Aleksandra Somyk, Hubert Ostrycharczyk, Wojciech Wachowicz
Opiekun projektu: Michał Twardochleb
sala 25, parter WI-2
LingoHeroes
Aplikacja grywalizacyjna do nauki języków obcych
Projekt wykonany przez studentów: Yefrasinnia Shymanskaya, Vasyl Kopchatskyi, Vitalii Ohorodnik
Opiekun projektu: Magdalena Kieruzel
sala 25, parter WI-2
Platforma
Integracja komponentów sprzętowych i wytworzenie oprogramowania do sterowania symulatorem samochodowym
Projekt wykonany przez studentów: Michał Chmielczyk, Damian Ratańczuk, Kacper Król, Łukasz Jaroszewicz
Opiekun projektu: Anna Lewandowska
sala 25, parter WI-2
Pionier 1907
Wirtualny spacer po kinie Pionier 1907 w Szczecinie
Projekt wykonany przez studentów: Michał Nowiński, Judyta Kopaniecka, Kacper Andruszko, Marian Boszko
Opiekun projektu: Maja Dziśko, Anna Lewandowska
sala 25, parter WI-2
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl