Internet, gazeta, a może targi? Sprawdź, gdzie szukać pracowników

Zanim zamieścisz ogłoszenie, zastanów się, w którym miejscu będzie to najbardziej opłacalne. Okazuje się, że tradycyjne metody poszukiwania pracowników odchodzą do lamusa. Pierwszy etap rekrutacji najlepiej przeprowadzić w Internecie.

Jeszcze kilka lat temu sprawa była prosta. Wystarczyło wykupić ogłoszenie w gazecie, aby już w dniu jego publikacji otrzymać pierwsze sygnały od zainteresowanych kandydatów. Niestety, dziś prasa drukowana przeżywa ogromny kryzys. Spadają nakłady, mało kto rozpoczyna dzień od wędrówki do kiosku. Dlatego w ten sposób trudno będzie nam znaleźć idealnych kandydatów do pracy. Potwierdzają to zapytani przez nas pracodawcy i rekruterzy. Jedynie garstka z nich przyznała, że korzysta z takiej formy poszukiwań.

Znacznie skuteczniejsze okazuje się uczestnictwo w targach pracy. Jest to wygodna forma dla obu stron. Kandydaci mogą swobodnie porozmawiać o warunkach i oczekiwaniach, bez stresu towarzyszącego spotkaniom rekrutacyjnym. Natomiast firmy nie tylko prezentują szeroko swoją ofertę, ale mają też okazję wyłowić z tłumu kandydatów idealne osoby na dane stanowisko. Problem w tym, że targi odbywają kilka razy w roku i nie zawsze pokrywają się z okresem rekrutacji w danej firmie. Poza tym należy pamiętać, że w ich trakcie raczej nie skusimy kandydatów, którzy aktualnie mają pracę i myślą o jej zmianie.

Wyławiaj z sieci

W poszukiwaniu pracowników najlepiej udać się tam, gdzie większość ludzi spędza najwięcej czasu, czyli do Internetu. Zapytani przez nas pracodawcy wskazali portale ogólnopolskie i regionalne oraz serwisy społecznościowe jako najbardziej efektywne sposoby prowadzenia pierwszego etapu rekrutacji.

Wielkość firmy, charakter pracy, oczekiwane doświadczenie oraz wiedza – wiele czynników ma wpływ na to, czy zdecydujemy się umieścić ogłoszenie w portalu ogólnopolskim bądź regionalnym. Jeżeli koszt publikacji jest taki sam, to wybór zależy jedynie do nas. Należy tylko pamiętać, że decydując się na portal ogólnopolski, ryzykujemy, że zgłosi się do nas wiele przypadkowych osób.

Społeczność Ci podpowie

Dobrym rozwiązaniem są też posty z ogłoszeniami umieszczane w serwisach społecznościowych. Ich użytkownicy mogą w łatwy sposób podesłać je do swoich znajomych, którzy szukają pracy. Warto też spróbować zainteresować swoją ofertą użytkowników branżowych grup. Wada? Nie wszyscy potencjalni kandydaci posiadają konta w serwisach społecznościowych. Wielu też nie jest zbyt aktywnych i trudno do nich dotrzeć w ten sposób.

Jakie są jeszcze metody pozyskania pracownika? Można zatrudnić kogoś z polecenia czy rekomendacji. Niesie to jednak ryzyko, że dana osoba wcale nie spełni naszych wymagań czy oczekiwań, co może mieć wpływ na nasze relacje z polecającym.

Na popularności zyskują serwisy społecznościowe dla profesjonalistów. Jednak w nich trudno znaleźć np. pracowników fizycznych czy czasowych. To raczej dobre rozwiązanie przy szukaniu marketingowców, ludzi do zarządzania czy też programistów i grafików.

Autor: PP szczecin@infoludek.pl

Targi Pracy Infoludek.pl - Kariera na Plus w Netto Arenie 12.04.2018. Zgłoś firmę!

Administratorem danych osobowych jest InterVista sp. z o.o., ul. Cyfrowa 6, Szczecin Powyższe dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z przyznaniem rabatu na konferencję 10. AI & Big Data Congress.

Ma Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich poprawienia w każdym czasie. Podanie danych osobowych jest dobrowolne i konieczne do uzyskania rbatu na bilet na 10. AI & Big Data Congress.