Wkrótce rusza przebudowa jednej z głównych tras tramwajowych w Szczecinie

To będzie prawdziwa rewolucja. Przebudowa będzie dotyczyła torowiska wraz z siecią trakcyjną na odcinku od Dworca Niebuszewo do Placu Rodła. W piątek została podpisana umowa z dobrze znanym w naszym mieście wykonawcą – firmą ZUE S.A. Wykonawca na realizację zadania ma 720 dni, czyli prace powinny zakończyć się do 1 grudnia 2022. Pierwsze utrudnienia dla kierowców i pasażerów pojawią się już w styczniu.

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie.

Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła – Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej a na niektórych odcinkach całej ulicy.

Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

W styczniu rozpocznie się pierwszy z nich i będzie realizowany odcinkowo w rejonie Dworca Niebuszewo oraz Placu Żołnierza – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – Trwają ostatnie prace przy projektowaniu optymalnych rozwiązań przy czasowych organizacjach ruchu.  Utrudnień w tak newralgicznych punktach uniknąć się nie da, chodzi jednak o to, żeby uciążliwość dla mieszkańców – pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców była jak najmniejsza.

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Wykonawca – ZUE S.A będzie miał 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na wykonanie zadania. Wartość umowy to 174 429 663, 24. Inwestorem jest miejska spółka Tramwaje Szczecińskie.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl