Jeszcze niedawno zaniedbany obszar porośnięty roślinnością dziś przekształca się w plac budowy. Sprzęt ciężki, w tym koparki, wywrotki i walce drogowe, działa w rytmicznym tempie. Usuwana jest wierzchnia warstwa gruntu o niskiej nośności, którą zastępuje materiał spełniający odpowiednie parametry techniczne. Każda kolejna warstwa ziemi jest starannie układana i zagęszczana, co stanowi fundament pod przyszłą nawierzchnię drogi. W wybranych miejscach powstają nasypy, których zadaniem będzie zapewnienie odpowiedniego przebiegu wysokościowego trasy. W zależności od warunków gruntowych, stosowane są również rozwiązania techniczne zapobiegające osiadaniu gruntu.
Zakres inwestycji
Projekt pn. „Poprawa warunków obsługi obszarów przemysłowych Gminy Miasto Szczecin poprzez wypełnienie luk w infrastrukturze drogowej dzielnicy Północ” realizowany jest w dwóch etapach:
-
Budowa Trasy Północnej (etap III) – nowa droga połączy ul. Łączną z ul. Szosa Polska.
-
Połączenie obwodnicy Polic z siecią drogową Szczecina – etap realizowany w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa ulica, układ rond w rejonie ulic Policka i Szosa Polska, chodniki oraz ścieżki rowerowe. Zaplanowano również zatoki autobusowe oraz modernizację infrastruktury podziemnej: kanalizacji, wodociągów, sieci gazowej i sanitarnej. Przewidziano także nowe oświetlenie uliczne, sygnalizację świetlną oraz zagospodarowanie zieleni.
Harmonogram i wykonawca
-
Etap I – 30 miesięcy od przekazania placu budowy wykonawcy
-
Etap II – 30 miesięcy od dnia podpisania umowy
Generalnym wykonawcą prac jest firma STRABAG Sp. z o.o., a nadzór inwestorski sprawuje Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Całkowity koszt przedsięwzięcia to 189 681 474,64 zł brutto.
Projekt współfinansowany jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Realizacja Trasy Północnej to znaczący krok w kierunku usprawnienia komunikacji w północnych dzielnicach Szczecina oraz poprawy dostępności terenów inwestycyjnych.