Torowiska do rozbudowy i przebudowy, ale najpierw powstaną plany

Zakup nowych autobusów, ale przede wszystkim przygotowania do wydłużenia i modernizacji linii tramwajowych oraz miliony na opracowanie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej – w 2018 r. w szczecińskiej komunikacji będzie sporo planowania przed dużymi inwestycjami w kolejnych latach.

Co zmieni się dla poruszających się po mieście transportem zbiorowym? Na pewno zwiększy się komfort jazdy autobusami, a zmniejszy emitowane przez nie zanieczyszczenie. Miasto wyda łącznie 75 mln zł na zakup 16 autobusów hybrydowych oraz 20 tzw. niskoemisyjnych.

Na przystankach w całym Szczecinie przybędzie ponad sto wyświetlaczy, na których pojawią się informacje o odjazdach pojazdów komunikacji na poszczególnych liniach (koszt to ok. 307 tys.). Urzędnicy chcą też dokładniej wiedzieć jak, gdzie i kiedy podróżujemy oraz wysiadamy. Wszystko po to, aby móc lepiej zaplanować nowe przystanki i inne inwestycje komunikacyjne. Na badania ruchu komunikacji miejskiej przeznaczono 450 tys.

Coraz bliżej SKM

Magistrat zabiera się też za wydłużenie linii tramwajowej na ul. Ku Słońcu. W 2018 roku z miejskiej kasy na tę inwestycję pójdzie 2,5 z planowanych ok. 50 mln. Za 150 tys. wykonane zostaną pierwsze przymiarki do budowy torowiska wzdłuż ul. 26 kwietnia. W ostatniej chwili do budżetu wpisano prawie 21 mln  na opracowanie potężnej budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

8,5 mln pójdzie na przygotowanie projektów budowy i modernizacji torowisk. Do 2023 r. kosztem blisko 200 mln rozbudowane i przebudowane zostaną trasy tramwajowe m.in. od al. Niepodległości do Dworca Niebuszewo, od pl. Żołnierza Polskiego przez ul. Matejki do pl. Rodła, al. Powstańców Wielkopolskich (na całej długości) czy ul. Mickiewicza (od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego).

Wcześniej pisaliśmy też o przebudowie drugiego odcinka ul. Arkońskiej wraz z budową linii tramwajowej. W 2018 r. na ten cel przeznaczono ok. 52 mln, a łączny koszt to ok. 92 mln.

Autor: PP szczecin@infoludek.pl