Startuje przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wraz z Miastem Szczecin ogłosiły przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10 (DK10). Nowa trasa ma na celu odciążenie ruchu w miejscowości Mierzyn oraz zapewnienie lepszego połączenia Szczecina z Zachodnią Obwodnicą Szczecina (ZOS) w ciągu drogi ekspresowej S6.

Obwodnica Mierzyna to wspólna inwestycja GDDKiA i samorządu Szczecina. Trasa o długości około 4,6 km rozpocznie się przy skrzyżowaniu na końcu ulicy Ku Słońcu w pobliżu centrum handlowego Ster, następnie poprowadzi na północ do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego, a dalej na zachód, częściowo przez teren ogródków działkowych, aż do węzła Dołuje, gdzie połączy się z planowaną Zachodnią Obwodnicą Szczecina.

Obecnie DK10 przebiega przez gęsto zabudowaną miejscowość Mierzyn, co powoduje codzienne korki w godzinach szczytu. Nowa obwodnica ma na celu odciążenie tego odcinka i poprawę płynności ruchu.

Inwestycja będzie realizowana w systemie „Buduj”. Rozpoczęcie prac planowane jest na trzeci kwartał 2025 roku, a zakończenie inwestycji przewidziane jest na przełom III i IV kwartału 2028 roku.

Szczegółowe informacje dotyczące przetargu oraz dokumentacja postępowania przetargowego zostaną opublikowane na platformie zakupowej GDDKiA.

przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna
Źródło: GDDKiA w Szczecinie / Mapa z zaznaczonym podziałem odpowiedzialności obwodnicy Mierzyna DK10
przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna
Źródło: GDDKiA w Szczecinie / Plan orientacyjny obwodnicy Mierzyna DK10
przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna
Źródło: GDDKiA w Szczecinie / Lokalizacja obwodnicy Mierzyna oraz Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl