Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wraz z Miastem Szczecin ogłosiły przetarg na budowę obwodnicy Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10 (DK10). Nowa trasa ma na celu odciążenie ruchu w miejscowości Mierzyn oraz zapewnienie lepszego połączenia Szczecina z Zachodnią Obwodnicą Szczecina (ZOS) w ciągu drogi ekspresowej S6.
Obwodnica Mierzyna to wspólna inwestycja GDDKiA i samorządu Szczecina. Trasa o długości około 4,6 km rozpocznie się przy skrzyżowaniu na końcu ulicy Ku Słońcu w pobliżu centrum handlowego Ster, następnie poprowadzi na północ do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego, a dalej na zachód, częściowo przez teren ogródków działkowych, aż do węzła Dołuje, gdzie połączy się z planowaną Zachodnią Obwodnicą Szczecina.
Obecnie DK10 przebiega przez gęsto zabudowaną miejscowość Mierzyn, co powoduje codzienne korki w godzinach szczytu. Nowa obwodnica ma na celu odciążenie tego odcinka i poprawę płynności ruchu.
Inwestycja będzie realizowana w systemie „Buduj”. Rozpoczęcie prac planowane jest na trzeci kwartał 2025 roku, a zakończenie inwestycji przewidziane jest na przełom III i IV kwartału 2028 roku.
Szczegółowe informacje dotyczące przetargu oraz dokumentacja postępowania przetargowego zostaną opublikowane na platformie zakupowej GDDKiA.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl