Postęp prac Wyspiarki pod cieśniną Świny [zdjęcia]

W ubiegłym tygodniu Wyspiarka ułożyła 15 dwumetrowych ringów. Łącznie dotychczas zamontowano 170 docelowych pierścieni półtorametrowych oraz 143 dwumetrowych.

Trwają roboty konstrukcyjne dla wiaduktu w ciągu ul. Karsiborskiej – w ubiegłym tygodniu wykonywano dylatacje i płyty przejściowe. Poza tym w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową uszczelniano, wyrównywano i torkretowano ściany szczelinowe oraz uszczelniano płyty denne. Wykonywano też izolację stropu w segmentach dziesiątym i jedenastym.

Fot. STP

Uszczelniane są ściany szczelinowe i płyta denna w komorze startowej, gdzie maszyna TBM rozpoczęła swoją pracę.

W ubiegłym tygodniu Wyspiarka ułożyła pod cieśniną Świny 15 dwumetrowych ringów. Łącznie dotychczas zamontowano 170 docelowych pierścieni półtorametrowych oraz 143 dwumetrowych.

pod cieśniną Świny
Fot. STP
Fot. STP

Każdy ring składa się z ośmiu segmentów. Segmenty produkowane są w zakładzie prefabrykacji. Następnie są one przewożone na plac magazynowy oraz w rejon szybu startowego – tak, by ostatecznie przetransportować je do maszyny TBM, która je montuje w tunelu.

pod cieśniną Świny
Fot. STP
Fot. STP

Trwa demontaż form dla segmentów półtorametrowych, które nie będą już układane.

Cały czas w zakładzie STP odbywa się separacja urobku, który po oddzieleniu od płuczki jest transportowany na miejsce składowania przy ul. Karsiborskiej. Oczyszczona płuczka wiertnicza wraca do obiegu.

pod cieśniną Świny
Fot. STP

Postępuje przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.

Fot. STP
pod cieśniną Świny
Fot. STP

Z kolei po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin odbywa się odpompowywanie wody z wnętrza komory odbiorczej oraz rampy.

Kontynuowane są roboty konstrukcyjne dla rampy dojazdowej w segmentach od pierwszego do szesnastego. Trwa tam też wyrównywanie ścian szczelinowych.

Prowadzona jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl