Najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina była oferta konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras. Ta opiewała na kwotę 74,77 mln zł za wykonanie odcinka o długości 5,6 km. Pozostali oferenci mogą odwołać się od tej decyzji w ciągu najbliższych 10 dni. Całe postępowanie będzie podlegać kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Program budowy 100 obwodnic GDDKiA
Przetarg ogłoszono pod koniec września ubiegłego roku, a projekt inwestycji znalazł się w rządowym Programie budowy 100 obwodnic, którego istotą jest łącznie dziewięć zadań w województwie zachodniopomorskim. Inny przetarg dotyczy realizacji obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 – aktualnie weryfikowane są oferty potencjalnych wykonawców.
Projekt i budowa
Według oferty wykonawca obwodnicy Gryfina w ciągu 17 miesięcy musi opracować dokumentację projektową i uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Realizacja budowy ma nastąpić w ciągu kolejnych 19 miesięcy (wyłączony zostaje okres zimowy). Inwestycja ma przebiegać w latach 2021-2025.
Gryfino wolne od ruchu tranzytowego z DK31
Dzisiaj odcinek DK31 przebiega przez główne ulice miasta Gryfino, to jedyna droga w południowej części miasta. To na niej kumuluje się ruch zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Obwodnica pozwoli ominąć miasto od wschodniej strony. Założono, że będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Na obwodnicy zaprojektowano cztery ronda – na odcinku początkowym i końcowym, a także na skrzyżowaniu z DW120 oraz na skrzyżowaniu z drogą powiatową.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl