PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiła procedury wyboru wykonawcy, który zastąpi spółkę Trakcja S.A. w realizacji prac torowych na spornym odcinku inwestycji. Umowa miałaby zostać podpisana na początku przyszłego roku.
Na 24 kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 406 ze Szczecina do Polic przedmiotem sporu między PKP PLK a wykonawcą jest fragment o długości 2,5 kilometra, na którym trzeba wykonać dodatkowe wzmocnienia. Spółka Trakcja S.A. wyceniła ich koszt na 16 mln złotych, a według zamawiającego można je wykonać za połowę tej kwoty.
Trakcja S.A. we wskazanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. terminie nie potwierdziła, że wykona wzmocnienia nawierzchni torowej zgodnie z warunkami umowy na projekt i budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Miejsca wymagające wzmocnień wynikają z dokumentacji opracowanej przez Trakcję S.A. PKP PLK S.A. uruchomiła procedury wyboru wykonawcy zastępczego. Przygotowywane są oferty przez firmy zaproszone do udziału w postępowaniu. Umowa zostanie podpisana w połowie stycznia 2022 roku. Zakres zlecony wykonawcy zastępczemu umożliwi zrealizowanie kompletu prac w ramach projektu SKM do końca 2023 roku. Do realizacji przez Trakcję zostaje zakres bezsporny, dotrzymanie terminu uzależnione będzie od potencjału realizacyjnego Trakcji S.A. Powyższe działania naprawcze wprowadzają scenariusz przedstawiony na spotkaniu z Zachodniopomorskim Zespołem Parlamentarnym. – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Więcej informacji – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Chcesz wiedzieć więcej na temat historii samej inwestycji? Koniecznie przeczytaj nasze artykuły:
Jakie będą losy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej?
Szansa dla SKM – PKP PLK SA przejmuje kontrolę prac
Spółka SIM przejmuje nadzór nad realizacją SKM
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl