Zmiany w sklepach. Godziny dla seniorów, limity klientów, przerwy techniczne

Większość dużych sklepów spożywczych dostosowała swoją działalność do obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa. Wśród wprowadzonych przez nie zmian są m.in. ograniczenie liczby klientów, specjalne przywileje dla seniorów oraz zwiększenie limitów płatności zbliżeniowych do 100 zł.

Tesco

Tesco wprowadziło specjalne godziny na zakupy dla osób z grupy podwyższonego ryzyka, w szczególności dla osób starszych. Akcja jest prowadzona codziennie we wszystkich sklepach sieci handlowej w Polsce w godzinach 9-10. W tych godzinach zakupy będą mogli robić także inni klienci, ale sieć prosi ich o ustępowanie pierwszeństwa seniorom.

Netto

Netto poinformowało, że w razie konieczności w każdym sklepie sieci może zostać wprowadzony limit 50 klientów przebywających jednocześnie w danej placówce. Rozwiązanie ma na celu zapewnienie przestrzegania minimalnych odległości między osobami w sklepie i zwiększenie bezpieczeństwa. Wcześniej sieć podjęła też inne działania w związku z epidemią koronawirusa: zainstalowano ekrany z pleksi odgradzające kasjerów, na posadzkach przy kasach położono taśmy wyznaczające odległość między klientami oraz zwiększono limit płatności zbliżeniowych do 100 zł.

Biedronka

W związku z aktualną sytuacją, od 2 kwietnia br. Biedronka wydłużyła godziny pracy sklepów (są otwarte w godz. 06.00-24.00, a w dniach 7-10 kwietnia br. będą czynne przez całą dobę). Sieć udostępniła też swoim klientom podajniki z płynem dezynfekującym w strefie wejścia. Zwiększono także limit płatności zbliżeniowych do 100 zł oraz wprowadzono przerwy techniczne na zmianę załogi w godzinach 13.30-14.30 (w tym czasie sklepy są zamknięte).

Lidl

Lidl skrócił godziny pracy sklepów w całej Polsce – są otwarte od godz. 07.00 do godz. 21.00. We wszystkich placówkach zamontowano ekrany ochronne przy kasach, wyłączono krajalnice oraz wprowadzono zasadę, że tylko jedna osoba naraz może wypakowywać zakupy na taśmę. W wybranych sklepach liczba klientów w salach sprzedaży jest ograniczona do 50. Sieć wprowadziła też kasę bezpieczeństwa (kasa numer 1), z której mogą korzystać seniorzy, a także wolontariusze wspierający seniorów, pracownicy sektora opieki zdrowotnej, strażacy, policjanci, żołnierze wojsk obrony terytorialnej i straż miejska.

Carrefour

Sieć handlowa Carrefour wstrzymała czasowo możliwość zakupu produktów na wagę do własnych opakowań klientów oraz wprowadziła dodatkowe opakowania dla wybranych produktów oferowanych w sklepach luzem. Firma poinformowała też wprowadzeniu gwarancji niezmiennych cen na 150 produktów marki własnej. Są wśród nich najbardziej potrzebne produkty spożywcze (m.in.  kasze, mąka, cukier, nabiał) oraz higieniczne (m.in. papier toaletowy czy ręczniki papierowe).

Wspólnie dbajmy o bezpieczeństwo

Klienci sklepów spożywczych powinni bezwzględnie przestrzegać zasad bezpieczeństwa, bo tylko nasze wspólne zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności przyniesie efekty w walce z epidemią koronawirusa. Pamiętajmy, że pracownicy tego typu placówek codziennie mają kontakt z dużą ilością osób, więc są narażeni na zakażenie. Zamiast więc się na nich denerwować, warto wesprzeć ich dobrym słowem. „Zanim będziecie krzyczeć „Możecie otworzyć kolejną kasę, nie widzicie tej kolejki” pomyślcie najpierw, że może w sklepie jest mniej osób, bo pracownicy mają dzieci, które nie poszły do szkoły i musieli z nimi zostać? Może jakiś pracownik wykłada w tym momencie towar, abyście go mogli kupić? (tak, w niektórych sklepach kasjerzy też wykładają towar). W imieniu wszystkich pracowników handlu proszę o wyrozumiałość dla nas” – apeluje pracownica jednego z dyskontów.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl