Wygodnie i bezpiecznie ze Słonic do Szczecina. Nowe stacje i przystanki dostępne dla wszystkich

Wygodne,  wyższe perony ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz wiaty, ławki i oświetlenie na peronach poprawiły komfort podróży między Słonicami a Szczecinem. Z nowych peronów korzystają już mieszkańcy Kolina, Choszczna, Morzycy, Starego Klukomia,  Szczecina Zdunowo i Reptowa.

W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowanej przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę” między Poznaniem i Szczecinem 32 stacje i przystanki będą dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów. Wygodne dojście do peronów zapewnią pochylnie lub windy. Po zakończeniu inwestycji najszybsze pociągi pokonają trasę z Poznania do Szczecina poniżej 2 godzin.

Starym Klukomiu pasażerowie korzystają już z nowego peronu nr 2 (w kierunku Poznania). Nowy, wyższy peron w ułatwia wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Na peronie z antypoślizgową nawierzchnią i liniami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących umieszczono ławki i energooszczędne oświetlenie oraz nowe oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy. Na peron prowadzi tymczasowe dojście. Docelowo, w jego miejscu postanie wygodna pochylnia.

Budowany obecnie peron nr 1 (w kierunku Szczecina) jest przesunięty bliżej przejazdu kolejowo-drogowego, dzięki czemu podróżni wygodnie i bezpiecznie dotrą do pociągów.

Zakończenie prac na obu peronach wraz z montażem docelowej infrastruktury planowane jest w I kwartale 2021 roku.

Podróżni podróżują już z przebudowanego peronu nr 2. Nowy, wyższy obiekt ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Wiaty, tablice informacyjne, nagłośnienie i oznakowanie dla niepełnosprawnych w języku Braille’a zostaną zamontowane jeszcze w tym roku. Peron wyłożony jest antypoślizgową nawierzchnią z liniami naprowadzającymi dla osób  niewidomych i niedowidzących.

Na stacji trwa budowa nowego przejścia podziemnego, które ułatwi dojście na perony oraz połączy obie strony miasta. Będzie wyposażone w pochylnie. Rozpoczęła się także modernizacja peronu nr 1. Prace w Choszcznie zakończą się w I kwartale 2021 roku.

Z odnowionego peronu w Morzycy codzienne podróże mieszkańców są wygodniejsze. Antypoślizgowa nawierzchnia zwiększyła bezpieczeństwo, a nowe ławki i jasne oświetlenie komfort podróży. Do końca roku na przystanku zamontowane zostaną wiaty, które ochronią pasażerów przed opadami i słońcem. Aktualnie trwa modernizacja peronu przy drugim torze.

Reptowie od połowy października pasażerowie korzystają z nowego peronu nr 2 (w kierunku Poznania). Peron wyłożony jest antypoślizgową nawierzchnią z liniami prowadzącymi dla osób niewidomych i niedowidzących.  Na peronie stoją nowe ławki i tablice informacyjne, a docelowo zostaną zamontowane na nim nowe wiaty.

Obecnie w Reptowie trwa budowa przejścia podziemnego, którym pasażerowie bezpiecznie, schodami i pochylniami dostaną się na perony. Nowy pieszo-rowerowy tunel ułatwi także przejście na drugą stronę torów. Zakończenie prac planowane jest w pierwszej połowie 2021 roku.

Podróżni korzystają ze zmodernizowanego peronu nr 2 w Kolinie. Na antypoślizgowej nawierzchni są ustawione ławki i jest zamontowane nowe oświetlenie. Docelowo, na stacji będzie jeszcze monitoring i nowe nagłośnienie. Dzięki inwestycji codzienne podróże koleją są wygodniejsze.

Na przystanku Szczecin Zdunowo podróżni jadący w kierunku Stargardu korzystają już z nowego peronu. Nowy, wyższy obiekt z antypoślizgową nawierzchnią ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu.

Trwa budowa przejścia podziemnego, wyposażonego w pochylnie, które zapewni nie tylko bezpieczne dojście na perony, ale także wygodne przejście na drugą stronę miasta. Zakończenie budowy planowane jest w II kwartale 2021 roku.

Nowa lokalizacja peronów i przejścia podziemnego dostosowana jest do planowanych nowych przystanków komunikacji miejskiej i parkingu.

Sprawdź, jak idą prace na linii i z czego już korzystają podróżni:

Korzyści z inwestycji:

– wyższy komfort podróży -> zmodernizowane stacje i przystanki dostępne dla wszystkich pasażerów
– krótszy czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem -> nowe tory, rozjazdy i sieć trakcyjna
– wzrost bezpieczeństwa podróży-> zmodernizowane obiekty inżynieryjne; nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

PKP PLK modernizacja stacje przystanki Pomorze Zachodnie

Artykuł sponsorowany

Autor: Infoludek.pl marketing@infoludek.pl