Przetarg na wykonawcę Węzła Głębokie rozstrzygnięty

Urząd Miasta Szczecin poinformował dziś, że przetarg na budowę Węzła Głębokie wygrała firma Strabag Sp. z o.o.

Tak jak można było się spodziewać, miasto zdecydowało się dołożyć nieco ponad 1,8 mln zł do zabezpieczonego budżetu na inwestycję w wysokości 64 mln zł (firma Strabag zaproponowała kwotę 65 808 473,15 zł i była to najniższa z ofert złożonych w przetargu).  Umowa z firmą z Pruszkowa zostanie podpisana najwcześniej za 10 dni, bo tyle czasu mają pozostali oferenci na wniesienie ewentualnych odwołań.

Co ma powstać w ramach inwestycji?

Projekt przewiduje budowę pętli tramwajowo-autobusowej z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi Kiss & Ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego, a także budynkiem socjalnym z poczekalnią dla pasażerów. Na jej terenie zostanie zamontowanych osiem dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury (m.in. ławki, przysiadki i kosze na śmieci). Węzeł będzie również wyposażony w System Informacji Pasażerskiej i system zasilania telefonów komórkowych (ładowny poprzez panele słoneczne).

Zaplanowano również budowę czterowlotowego ronda turbinowego (powstanie w ramach przebudowy skrzyżowania Al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową) oraz parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną również okoliczne ulice. W al. Wojska Polskiego zaprojektowano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (po stronie zachodniej będzie wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m). Z kolei na ul. Zegadłowicza na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową (ok. 300 metrów) przewidziano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m).

Do nowego układu drogowego włączona zostanie także ul. Kąpieliskowa. Po stronie zachodniej (pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”) powstanie dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m.

Ze względu na przebudowę skrzyżowania i budowę wjazdu na pętlę będzie musiał zostać przebudowany odcinek ulicy Miodowej. Pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych, a w pobliżu skrzyżowania powstanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej.

Projekt przewiduje też przebudowę ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Będzie tam nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m), ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa.

Inwestycja obejmie również budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.

Przyszły wykonawca na realizację wszystkich prac będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy.

Węzeł Głębokie to pierwsza z dużych inwestycji komunikacyjnych, za której realizację odpowiedzialna będzie spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl