Raz, dwa, trzy – samolotem nie polecisz dzisiaj Ty [aktualizacja]

Na lotniskach panuje chaos, po tym jak Ryanair masowo odwołuje loty. Jak podaje operator linii lotniczej, dziennie zamierza anulować nawet do 50 lotów (mniej niż 2% lotów).

Taki stan będzie utrzymywał się przez najbliższe sześć tygodni, czyli do końca października br. Ryanair uspokaja, tłumacząc, że lot się odbędzie, chyba, że pasażer otrzyma wiadomość z informacją o anulowaniu lotu. Przewoźnik stara się zapanować nad chaosem, który wywołał i na swojej stronie udostępnił listę anulowanych lotów. Problem dotyczy również lotów z i do Polski, w tym także z i na lotnisko Szczecin-Goleniów.

Lista anulowanych lotów:

Anulowali mój lot. Co dalej?

Sprawdziliśmy, jakie opcje mają pasażerowie, których lot został anulowany. Do wyboru pozostają dwie możliwości:

  1. Poproś o zwrot pieniędzy
    Pasażer, którego lot został odwołany, ma prawo ubiegać się o zwrot pieniędzy. Ryanair udostępnia na swojej stronie odpowiedni formularz, do którego dostęp ma każdy podróżny po uprzednim zalogowaniu się na stronie przewoźnika.  Zwrot pieniędzy nastąpi w przeciągu 7 dni roboczych w tej samej formie, co została uiszczona płatność za bilet.
  2. Zmień termin swojego lotu (bezpłatnie)
    Każdy pasażer, który zdecyduje się zmienić termin swojego lotu, może to zrobić bezpłatnie. Zmiany można dokonać po zalogowaniu się na stronie operatora linii lotniczych.  Wybór nie jest jednak całkowicie dowolny. Może zdarzyć się tak, że na lot trzeba będzie poczekać, bo na pokładzie nie będzie dostępnych miejsc. Jak podaje przewoźnik, informacje na temat dostępności lotu można uzyskać poprzez czat z konsultantem lub dzwoniąc do działu obsługi klienta.

 

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl