Aplikacja Alert Szczecin 2.0 już dostępna

12:57

Dostępna jest już nowa, ulepszona wersja aplikacji Alert Szczecin 2.0. Dostępna jest pod adresem www.alertszczecin.pl bądź w sklepach internetowych (jako bezpłatna aplikacja).

Dzięki pierwszej wersji aplikacji dostępnej na urządzenia mobilne i stacjonarne mieszkańcy Szczecina zgłosili 10858 mniejszych i większych interwencji: począwszy od uprzątnięcia dzikich wysypisk śmieci, poprzez załatanie dziur w jezdni, uporządkowanie zieleni aż po błyskawiczne odśnieżenie chodników lub ulic. Udało się z sukcesem rozwiązać 8882 sprawy czyli 82 procent. Aktywnych użytkowników alertu mamy już 2879.

Wersja 1.0 działała od maja 2014 roku. Przez ten czas zbierane były jednocześnie wnioski i sugestie dotyczące usprawnień platformy. Teraz wszystkie zostały uwzględnione i dzięki temu powstało ulepszone narzędzie – Alert Szczecin 2.0. Całkowity koszt wykonania 3 aplikacji dla systemu Android od wersji 4.4., iOs od wersji 8. oraz Windows Phone od wersji 8.1 to 91696 zł brutto.

Pobierz Alert Szczecin 2.0

▶ Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.alertszczecin

▶ iOS: https://itunes.apple.com/pl/app/alert-szczecin-2-0/id1199831469?l=pl&mt=8

▶ Windows Phone: https://www.microsoft.com/pl-pl/store/p/alert-szczecin/9pbv6r3z577t

Dzięki aplikacji niemal natychmiastowo zgłosimy problem, na który natrafimy w przestrzeni miejskiej. Wystarczy posiadać urządzenie mobilne oparte na Androidzie, systemie iOs czy Windows Phone, mieć wgraną aplikację alertszczecin.pl oraz dostęp do internetu. Można również wykorzystać do tego komputer stacjonarny. Później już wszystko jest bardzo proste.

Wchodzimy do aplikacji lub na stronę, wypełniamy podstawowe informacje, opisujemy problem i wysyłamy natychmiast do urzędu miasta. Tam zgłoszenie odbierane jest przez pracowników i niemal natychmiast przekierowane zostaje do osoby, wydziału bądź jednostki miejskiej odpowiedzialnej za dany temat. Dzięki takiej możliwości interwencje bardzo często załatwiane są nawet następnego dnia lub kilka dni później. Oczywiście zdarzają się sprawy złożone wymagające poświęcenie większej ilości czasu. Jest ich jednak znacznie mniej.

Co nowego znajdziemy w ulepszonej wersji:

· nowy całkowicie zmieniony układ graficzny
· wyeliminowano błędy poprzedniej wersji aplikacji zgłaszane przez użytkowników, uwzględniono również ich opinie i sugestie
· po ponownym zainstalowaniu aplikacja w trybie zalogowanego użytkownika posiada funkcję pobrania z serwera historii alertów autora oraz historii wiadomości z nimi związanymi, dzięki czemu konto użytkownika aplikacji i serwisu www będzie zawierało te same dane.
· zmieniono układ fikcjonalny bardziej dostawiano go do wymagań urządzeń mobilnych,
· udostępniono możliwość dodania kliku zdjęć
· dodano funkcję krótkich wiadomości – udostępniono użytkownikom możliwość przesyłania dodatkowych krótkich informacji odnośnie zgłoszenia, komunikacja działa obustronnie (użytkownik – jednostka realizująca zgłoszenie i na odwrót) dzięki czemu będzie można doprecyzować zgłoszenia pod różnymi względami, choćby: lokalizacji itp.
· użytkownik będzie mógł z różnych przyczyn wycofać swoje zgłoszenie,
· Zgłoszenia będzie można zapisywać na swoim urządzeniu mobilnym a po połączeniu z siecią zdalnie wysłać
· udostępniano użytkownikom możliwość szybkiego dotarcia do swoich zgłoszeń na podstawie mapy z zaznaczonymi zgłoszeniami lub 3 rodzajów wyświetlanych list ze zgorszeniami
· dodano funkcje przypomnienia hasła
· dodano funkcje edycji konta
· dodano funkcje automatycznego logowania
· uwzględniono tryb obsługi aplikacji „bez rejestracji” tzw. zgłoszenia anonimowe
· wdrożenie nowej platformy na urządzenia mobilne z systemem Windows (na wyraźną prośbę użytkowników).

Kampania promocyjna

Od kilku tygodni w przestrzeni miejskiej prezentowane są bilboardy zapraszające na stronę www.alertszczecin.pl.  Tam, po wejściu pod wskazany adres, widzieliśmy do tej pory zegar odmierzający czas do uruchomienia ulepszonej wersji. Jednocześnie trwały prace informatyczne polegające na zainstalowaniu aplikacji oraz wszystkich niezbędnych komponentów. Dzisiaj mamy już dostępną wersję 2.0. Bilboardy będą zapraszały do skorzystania z niej do 18 kwietnia.

Jednocześnie w poniedziałek wystartowała kampania reklamowa w internecie. W mediach społecznościowych, na miejskich stronach, pojawiły się banery informujące o nowej wersji, zachęcające do pobrania aplikacji i skorzystania z niej.

Ciekawostką są także mobilne kioski, do których dostęp ma każdy mieszkaniec. Ustawione są w filii urzędu miasta na Prawobrzeżu przy ulicy Rydla 39/40, dwa w budynku urzędu miasta przy placu Armii Krajowej 1 (w hallu głównym i w Biurze Obsługi Interesantów) oraz… w gabinecie prezydenta Szczecina Piotra Krzystka, który na bieżąco kontrolował będzie tempo załatwiania spraw przez zatrudnionych urzędników. W „kioskach” przypominających bankomaty zobaczymy i sprawdzimy bieżące statystyki Alertu Szczecin.

Źródło: Urząd Miasta Szczecin