Ruszyła akcja „Nie daj się wciągnąć”

wopr opaski

wopr_-_2_0.jpg

Wysoka temperatura powietrza, plaża i beztroska atmosfera wakacji sprzyjają spożyciu napojów alkoholowych. Tym samym zwiększa się liczba wypadków nad wodą. Na wszystkie niebezpieczeństwa związane z lekkomyślnym wypoczynkiem będzie zwracać uwagę Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe Województwa Zachodniopomorskiego.

Projekt „Nie daj się wciągnąć” realizowany będzie m.in. w Międzyzdrojach, Dźwirzynie, Mielnie i Jarosławcu. Zakłada on organizację czterech dwudniowych imprez, których celem jest promowanie mody na aktywność nad wodą bez używek, uczenie zasad udzielania pierwszej pomocy oraz propagowanie bezpieczeństwa nad wodą. Inauguracja akcji odbyła się w sobotę, 2 lipca w Międzyzdrojach. Uczestniczył w niej wicemarszałek Jarosław Rzepa i dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa Urzędu Marszałkowskiego Mariusz Sikora.

Jednym z zadań Województwa Zachodniopomorskiego jest podejmowanie działań zmierzających do ograniczania spożycia napojów alkoholowych. Sezon wakacyjny i piękna, słoneczna pogoda sprzyjają lekkomyślności, a tym samym większej liczbie wypadków. Dzięki kampanii WOPR-u chcemy zachęcać mieszkańców i turystów do bezpiecznego spędzania czasu nad wodą, a działania informacyjno-edukacyjne mają kluczowe znaczenie – przekonywał wicemarszałek województwa Jarosław Rzepa.

W ramach dotacji WOPR przygotuje materiały promujące kampanię „Nie daj się wciągnąć”: ulotki, wlepki i bransoletki silikonowe na rękę. Będą one bezpłatnie rozdawane w trakcie akcji profilaktycznych. Na materiałach znajdzie się też numer ratunkowy nad wodą: 601 100 100. Ratownicy będą także prowadzili pogadanki oraz zabawy edukacyjne związane z najczęstszymi przyczynami utonięć. Kampania ma podnieść poziom bezpieczeństwa na obszarach wodnych naszego województwa z udziałem osób pod wpływem alkoholu i innych środków psychoaktywnych.

 

Zadanie finansowane jest ze środków Wojewódzkiego Programu Przeciwdziałania Uzależnieniom w ramach otwartego konkursu ofert. Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe Województwa Zachodniopomorskiego pozyskało na ten cel 32 050 zł. W ubiegłym roku z kolei realizowana była kampania „Alkohol ciągnie na dno”.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego