Nowe otwarcie Bike_S

Bike S

bike_s_nowy_glowna.jpg

Przerwa w działaniu Bike_S rozpocznie się 3 sierpnia (środa) o godz. 3 w nocy. Rowery i stacje uaktywnią się 6 sierpnia (sobota) o godz. 00.01.

Więcej stacji i rowerów

Obecnie system Bike_S składa się z 35 stacji i 358 rowerów. Po rozbudowie będzie miał 82 stacje i 702 rowery. 29 nowych stacji zacznie działać na Prawobrzeżu, 14 w dzielnicy Zachód, dwie w dzielnicy Północ. Nowe stacje i rowery różnią się od tych, które znamy, ale i nowe, i stare rowery będą wyposażone w adaptery umożliwiające parkowanie w obu typach stacji. Stare stacje będą funkcjonować tak, jak wcześniej. Żeby wynająć rower trzeba będzie podejść do terminala, uruchomić go i postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie. Po wpisaniu loginu i PIN-u należy wybrać numer zamka, który chcemy odblokować, by wynająć rower. Użytkownik ma 20 sekund, by podejść do roweru, nacisnąć przycisk blokady zwalniającej elektrozamek i ruszyć w drogę. Zwrot roweru następuje poprzez włożenie trzpienia roweru do otworu w zamku. W 45 nowych stacjach, uruchomionych przez Nextbike Polska obowiązywać będą nowe zasady działania. Podczas wypożyczenia, wystarczy podejść do terminalu i nacisnąć przycisk „Wypożycz”, zalogować się, podać PIN, a następnie numer roweru, który chcemy wynająć. Po tych operacjach zostanie on automatycznie zwolniony. Jeżeli rower jest zabezpieczony linką, należy odblokować go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego. W celu zwrócenia roweru, „wpinamy” go do elektrozamka. Dwukrotny sygnał dźwiękowy potwierdzi, że zostało to zrobione prawidłowo. Jeśli nie ma wolnego miejsca w stacji, wystarczy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie – podejść do stacji, nacisnąć przycisk „Zwrot” na terminalu i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu lub zadzwonić na infolinię – 91 50 65 200.

Dwie nowe stare stacje

6 sierpnia rozpoczną pracę dwie nowe „stare” stacje – przy Medicusie i na Turzynie (to efekt przegrupowania dwóch podwójnych stacji z I etapu Bike_S). Przy okazji przesuniemy stację „Most Długi” na drugą stronę skrzyżowania (bliżej przystanków) i zmienimy jej nazwę na „Wyszyńskiego.”

Nowy numer infolinii 91 50 65 200

2 sierpnia kończy pracę infolinia pod starym numerem. Od 3 sierpnia całodobowa infolinia będzie czynna pod numerem 91 50 65 200. Wszystkie rowery zostaną oklejone nalepkami z nr. nowej.

Nowy login, nowy PIN

Ważna zmiana dotyczy sposobu logowania. Loginem będzie numer telefonu komórkowego użytkownika. 5 sierpnia nowe 6-cyfrowe PIN-y zostaną rozesłane do użytkowników na ich numery komórkowe SMS-ami. Stare loginy i PIN-y stracą ważność. Uwaga: użytkownicy, którzy po zarejestrowaniu w Bike_S zmienili numer komórki, powinni zaktualizować numer telefonu na stronie Bike_S. Osoby, które podczas rejestracji wpisały stacjonarny numer telefonu bądź numer komórki operatora zagranicznego, prosimy o uaktualnienie danych w systemie i wpisanie aktualnej komórki polskiego operatora. Wszystkich, którzy z jakiegokolwiek powodu nie otrzymają SMS-a z nowym PIN-em, prosimy o kontakt z infolinią, tel. 91 50 65 200.

Nowa strona, nowa aplikacja

Wraz ze startem rozbudowanego systemu uruchomiona zostanie zaktualizowana strona Szczecińskiego Roweru Miejskiego (www.bikes-srm.pl). Tu nowi użytkownicy będą mogli się zarejestrować. Wystarczy wypełnić formularz, zaakceptować regulamin i dokonać opłaty inicjalnej w wysokości co najmniej 20 zł, by zostać posiadaczem aktywnego konta użytkownika Bike_S. Po zakończeniu rejestracji, użytkownik otrzyma wiadomość e-mail oraz sms z potwierdzeniem i PIN-em. Konto jest aktywne (umożliwia korzystanie z rowerów), tylko wtedy, gdy znajduje się na nim minimum 10 zł. Do dyspozycji szczecińskich rowerzystów oddana zostanie nowa aplikacja mobilna.

Zmiany w regulaminie

Ze względu na rozbudowę systemu zmieni się nieco regulamin. Zmiany mają charakter techniczny, nie dotyczą cennika ani ogólnych zasad funkcjonowania Bike_S. W esemesowym komunikacie o wznowieniu pracy szczecińskiego roweru miejskiego każdy użytkownik otrzyma link do nowego regulaminu z informacją, że jeśli nie akceptuje zmian, powinien wykasować konto.

I i II etap budowy Bike_S

I etap Bike_S został sfinansowany ze Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2014. 33 stacji i 360 rowerów pojawiło się na ulicach Szczecina w sierpniu 2014 roku. W trakcie dwóch pierwszych sezonów system został uzupełniony o dwie stacje (Rondo Uniwersyteckie i Jezioro Słoneczne). Stacje, rowery, oprogramowanie dostarczyła firma BikeU. II etap to 29 stacji na Prawobrzeżu, 14 w dzielnicy Zachód i dwie w dzielnicy Północ. Rozbudowa Bike_S na Prawobrzeżu została sfinansowana z budżetu Szczecina. Środki na sfinansowanie stacji i rowerów w dzielnicach Zachód i Północ pochodzą ze Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2016. Do przetargu na rozbudowę Bike_S (II etap) zgłosiło się trzech wykonawców, w tym konsorcjum BikeU i Homeport. Wygrała firma Nextbike Polska sp. z o.o., która zobowiązała się dostarczyć nowe stacje i rowery za kwotę 4 178 678 zł. Nextbike Polska funkcjonuje w 13 polskich miastach, m.in.: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Lublinie, Białymstoku i Opolu.

Bike_S – ponad milion wypożyczeń

Szczeciński rower miejski ma 20 tys. aktywnych użytkowników. W czerwcu zanotowaliśmy milionowe wypożyczenie. W tym sezonie zielony rower był wypożyczany już 294 tysiące razy (w lipcu 54 tys., w czerwcu 69 tys., w maju 74 tys., w kwietniu 61 tys. i w marcu 36 tys.).

Lokalizacja aktualnych i nowych stacji Bike_S

Źródło: Urząd Miasta Szczecin