Rekrutacja do radosnej grupy szkolnej Montessori Magnolia

16:30

Każde dziecko jest inne, różne są także jego potrzeby, dlatego aby mogło uczyć się szybciej  i efektywniej, jego rozwój powinien opierać się na indywidualnym planie działania – takie podejście jest priorytetowe w naszej szkole.

Kształcenie metodą Montessori rozpoczyna się od chęci odkrycia każdego z dzieci. Poprzez uwzględnienie wyjątkowych zdolności i mocnych stron dziecka edukacja Montessori daje dzieciom możliwość tego, aby nauczyły się uczyć. Uzyskanie prawdziwej samodzielności i umiejętność uczenia się przez całe życie  diametralnie różni się od pamięciówki przed sprawdzianem.

Gdy tylko są na to gotowe, czytają, piszą i myślą matematycznie. Nie oglądając się na zewnętrzny system nagród i motywacji, dzieci te największą radość i przyjemność znajdują w samym procesie pracy. Praca prowadzi dziecko ku rozwojowi i samodoskonaleniu. Wraz z upływem czasu dziecko rozwija w sobie dyscyplinę wewnętrzną i pogodny spokój.

„Ocena”, która w szkole tradycyjnej z biegiem czasu staje się jedynym motywatorem dla dziecka do nauki staje się jego największym wrogiem – zabija poczucie własnej wartości.

Małe dziecko nie ma zdolności oddzielenia faktu, że nie umie jakiegoś zagadnienia z matematyki czy samej matematyki. Dla dziecka  „jedynki” są informacją przez, którą czyta swoją osobowość: „jestem beznadziejny”’. Skutkiem tego traci pewność siebie i gubi fundament do nauki budowania relacji społecznych – tak ważny na tym etapie rozwoju.

Zadaniem szkoły jest nauczyć, a nie tylko uczyć

Podczas zajęć lekcyjnych nazywanych pracą własną uczeń realizuje program w indywidualny sposób. Oznacza to, że gdy posiądzie jakąś umiejętność, nie musi czekać na innych tylko  przechodzi do nowych treści. Z drugiej strony dziecko, które potrzebuje więcej czasu na ćwiczenia nie działa pod presją tej części klasy, tylko kontynuuje zajęcia aż posiądzie umiejętność.

Konsekwencją tego jest brak zadań domowych, nad którymi „cała rodzina” spędza długie wieczory. Dziecko ma prawo do odpoczynku po swojej pracy, realizowania swoich pasji, zwyczajnie beztroskiego dzieciństwa, a rodzice mają prawo pójść z rodziną na spacer zamiast  napięć i życia kręcącego się wokół „codziennych zadań domowych”. Dziecko nauczone przez nas samodzielnej pracy, w domu wykonywać będzie różne projekty i opracowania,  ale praca ta będzie miała charakter twórczy i sprowokuje dziecko do wgłębienia się w interesujący temat.

Szkoła, która przygotowuje do życia

Oprócz konkretnych umiejętności przydatnych w życiu, dają możliwość rozwijania swoich pasji, budują poczucie własnej wartości i dają wiele radości. Uczniowie mogą korzystać z lekcji tańca towarzyskiego, specjalistycznych zajęć z piłką, zajęć umuzykalniających, w tym gry na instrumentach. Uczą się szycia, modelarstwa, stolarki, fotografiki czy sztuki kulinarnej.


Jeżeli Twoje dziecko jest w wieku klasy 1-3, zapraszam do kontaktu.

Anna Wojciechowska – Dyrektor Centrum Edukacji Montessori „Magnolia”

 

Artykuł sponsorowany