Jak rozgrzać się zimą?

Sweter

Przemarznąć możemy właściwie wszędzie – siedząc dłużej bez ruchu w pracy, czekając na tramwaj czy autobus na przystanku albo spędzając czas w niedogrzanych pomieszczeniach. Nic więc dziwnego, że po powrocie do domu marzymy tylko o wskoczeniu pod ciepły koc z kubkiem gorącej herbaty w dłoni. Jak rozgrzać się zimą szybko i skutecznie?

cup-166778_1280.jpg

Pij herbatę

Gorąca herbata to całkiem niezły pomysł na to, by szybko się rozgrzać. Można jednak wzmocnić jej działanie dzięki kilku dodatkom. Po pierwsze, wypróbuj napary ziołowe i owocowe – z czarnego bzu, kwiatu lipy, malin i czerwonokrzewu (rooibos). Skuteczne działanie rozgrzewające ma również herbata z hibiskusa. Smak i moc każdej herbaty można „podkręcić” plasterkiem imbiru – wystarczy wrzucić go do kubka przed zalaniem herbaty wrzątkiem. Dobrym pomysłem jest także przygotowanie napoju imbirowego z miodem i cytryną – nie dość, że rozgrzeje, to jeszcze wspomoże organizm w walce z przeziębieniem i wzmocni odporność.

 

Jedz ostro

Zimą świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju zupy. Fakt, że można je przygotować właściwie ze wszystkiego tylko podnosi atrakcyjność tego rodzaju potraw. Nawet jeśli na co dzień nie jesteś zwolennikiem dużej ilości przypraw, zimą zdecyduj się na mocniejsze doprawianie dań. Pieprz cayenne, chili, goździki, imbir, kolendra, cynamon, kardamon czy kurkuma odczuwalnie rozgrzewają i poprawiają trawienie.

chili-801719_1280.jpg

Zdrowotnie i rozgrzewająco działa również czosnek. Dzięki zawartości olejków eterycznych odpowiedzialnych za jego charakterystyczny zapach czosnek (najlepiej w stanie surowym) ma właściwości bakteriobójcze, rozgrzewające, oczyszcza drogi oddechowe i pomaga się wypocić.

Staraj się także zjadać śniadanie na ciepło przed wyjściem z domu – owsiankę z owocami czy bakaliami, kaszę na słono albo słodko czy choćby jajecznicę. Wbrew pozorom przygotowanie ciepłego śniadania nie zajmie nam wiele tak cennego rano czasu, a pozwoli organizmowi na zgromadzenie energii na cały dzień i rozgrzeje.

 

A Ty kąp się, kąp!

Jeśli masz taką możliwość, pozwól sobie wieczorem, przed pójściem do łóżka, na dłuższą, rozgrzewającą kąpiel. Możesz do kąpieli dodać rozgniecione owoce jałowca, sól morską czy olejki eteryczne – sosnowy, pomarańczowy, cynamonowy, cytrynowy, imbirowy. Kąpiel nie powinna trwać krócej, niż 10 minut, ani dłużej niż pół godziny.

women-936549_1280.jpg

Dobrym pomysłem na to, by rozgrzać się zimą, są wizyty w saunie. Nie dość, że wchodząc do sauny po kąpieli w basenie i wchodząc do niego z powrotem hartujemy organizm, to dłuższy pobyt w saunie pozwoli nam wypocić toksyny i poprawić krążenie krwi. Częste odwiedziny w saunie wzmocnią również nasz system odpornościowy.

Źródło: Tygi.pl