Z jej usług korzystają najwięksi producenci na terenie Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Wśród znanych marek znajdziemy m.in. Unilever, PepsiCo, Red Bull, Nestlé czy Heineken. Ich platforma pomaga w zarządzaniu sprzedażą produktów w sklepach internetowych.

Teraz szczeciński zespół firmy Brandbank rusza na podbój rynku Europy Zachodniej.

Z szacunków Ecommerce Europe wynika, że w  2016 roku europejski rynek e-handlu osiągnął wartość ponad 500 mld euro, a do 2020 r. wzrośnie ona do 1 bln euro. Producenci przywiązują coraz większą wagę do tego kanału dystrybucji, przez stale rosnącą sprzedaż internetową.

Aby skutecznie docierać do współczesnych konsumentów, producenci i dostawcy muszą zadbać o spójne prezentowanie swoich produktów w sklepach tradycyjnych i internetowych. Te kanały sprzedaży powinny wzajemnie się uzupełniać – mówi Marek Mróz, Dyrektor ds. Innowacji w firmie Brandbank Polska.

Niestety, konsekwentny wizerunek marki to jeszcze nie wszystko, by generować przychód. Koniecznością staje się również bieżące kontrolowanie m.in. cen, dostępności czy promocji produktów sprzedawanych przez setki sklepów internetowych. Dotyczy to szczególnie szybko zbywalnych towarów z kategorii FMCG takich jak żywność, kosmetyki, chemia gospodarcza czy alkohol, dla których te wskaźniki bardzo często się zmieniają.

Monitorowanie rynku online ma sens tylko wówczas, gdy jest zautomatyzowane. Ręczne wykonywanie audytów po kolei we wszystkich sklepach internetowych jest bardzo czasochłonne, a zebrane w ten sposób informacje zazwyczaj są nieaktualne już w momencie zakończenia raportu – wskazuje Marek Mróz.

Szczeciński zespół firmy Brandbank stworzył narzędzie eCommerce Insights, ułatwiając tym samym producentom zarządzanie e-handlem. Rozwiązanie codziennie dostarcza aktualne informacje o produktach w sieci. Automatycznie weryfikuje m.in. ich dostępność i widoczność w poszczególnych sklepach internetowych, cenę czy aktualną promocję.

Dzięki temu producenci i dostawcy mają wpływ na to, co dzieje się z ich produktami na półce online i mogą zapobiegać utracie potencjalnych zysków. Jeśli poprzez ludzkie niedopatrzenie jakiś produkt nie jest dostępny w sklepie internetowym, to nie jest sprzedawany, więc producent traci przychody. Dostawca może także natychmiast reagować np. na nieaktualne zdjęcie czy nieodpowiednią cenę oraz sprawdzać, jak jego sprzedaż wygląda na tle konkurencji – wyjaśnia Mróz.

Rozwiązanie stworzone i rozwijane w Szczecinie sprawdziło się na rynkach Europy Środkowej. Ze względu na duże zainteresowanie największych światowych producentów obecnie wprowadzane jest na rynki Anglii, Belgii, Holandii i Danii.

– Narzędzie jest bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. Pozwala uzyskać potrzebną informację za pomocą kilku kliknięć, co znacznie przyspiesza codzienną pracę – ocenia Michał Oszkiel, Manager ds. rozwoju w firmie Red Bull.

Firma Brandbank, europejski lider w tworzeniu, zarządzaniu i dystrybucji cyfrowych danych produktów uznał szczecińską firmę, GlobalProduct, za zbyt silnego konkurenta na krajowym rynku i zaproponował połączenie sił. Dzięki temu centrala polskiego oddziału przedsiębiorstwa znalazła się w szczecińskim Technoparku Pomerania. Brandbank Polska tworzy obecnie cyfrowe dane produktów dla ok. tysiąca dostawców i producentów. Współpracuje także ze 120 sklepami i sieciami handlowymi, w tym m.in. Tesco, Carrefour, Intermarche, Piotr i Paweł, Makro czy Super-Pharm. Od 2015 roku szczeciński zespół Brandbank zarządza już nie tylko polskim oddziałem firmy, ale również pozostałymi oddziałami w Europie Centralnej.

Źródło: Urząd Miasta Szczecin