Obudź w sobie wilka z Wall Street

15:58

31 stycznia br. w Starej Rzeźni w Szczecinie odbędzie się spotkanie networkingowe dla kobiet pod nazwą Wielka Wymiana Kontaktów.

Czy sama obecność w internecie wystarczy, aby dobrze sprzedawać to, co mamy do zaoferowania? Strona www, blog, newsletter, Fanpage – wydawałoby się, że wszystko można sprzedać, nie wychodząc z domu.

Przedsiębiorcy coraz częściej przekonują się, że warto wychodzić do klienta na spotkaniach na żywo, gdzie odbywa się tzw. networking. Networking to proces wymiany informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości, prowadzony dzięki korzystnej sieci wzajemnych kontaktów. Działania networkingowe polegają na poznawaniu się, dzieleniu się wiedzą oraz udzielaniu pomocy, jeśli jest ona potrzebna. Kontakty networkingowe opierają się na wzajemnym zaufaniu i poparciu. Dzięki networkingowi możemy budować sieć zaufanych kontaktów.

Jak sprawić, aby uczestnictwo w networkingu było dla Ciebie sukcesem?

kolaż wwk7 złotych zasad sztuki networkingu:

1. Przygotuj się do spotkania. Zastanów się, na czym zależy Ci w Twoim biznesie w tej chwili najbardziej i skup się na pozyskaniu kontaktów, które pozwolą rozwiązać Ci Twój problem. Komunikuj jasno z czym przyszedłeś na networking. Możesz przygotować 60-sekundową prezentację siebie i swojej firmy. Zakomunikuj jaki problem rozwiązujesz.

2. Zabierz ze sobą wizytówki. Nie wciskaj wizytówek, ale jeśli ktoś Cię poprosi o kontakt, to bądź przygotowany. Upewnij się, że na Twojej wizytówce jest Twoje imię, nazwisko, e-mail oraz numer telefonu. Uwaga: posiadanie wizytówki nie jest konieczne na networkingu. Możesz skupić się również na zbieraniu kontaktów.

3. Przedstaw się. Przejmij inicjatywę i przedstaw się osobom, obok których usiądziesz. Zaangażuj ich, słuchaj aktywnie i okaż zainteresowanie.

4. Udzielaj się towarzysko. Otwórz się na konwersację poprzez zadawanie pytań innym uczestnikom. Miej oczy otwarte na potencjalnych partnerów do Twojego biznesu. Komunikuj kogo szukasz.

5. Baw się dobrze! Upewnij się, że wykorzystałeś każdą sekundę na ciekawe rozmowy. Zostań na wydarzeniu do samego końca, gdyż pod koniec atmosfera zazwyczaj rozluźnia się i właśnie wtedy jest czas na robienie najlepszych interesów!

6. Nawiąż kontakt ponownie. Koniecznie posegreguj wizytówki po powrocie do domu i masz 48 godzin na skontaktowanie się i umówienie spotkania.

7. Myśl długoterminowo. Relacje buduje się powoli, ale raz zbudowana relacja może Ci służyć przez bardzo długi czas. Ciężko znaleźć pasjonatów-specjalistów, ale właśnie takie osoby często pojawiają się na wymianach kontaktów, gdyż chcą dać o sobie znać. Jeżeli to, co masz do zaoferowania, jest czymś wyjątkowym, to na pewno osoby, które masz sprecyzowane jako swojego idealnego klienta, poczują to bardzo mocno i w danym temacie będą chciały rozmawiać tylko z Tobą.

A teraz spróbuj tego podczas spotkania Wielka Wymiana Kontaktów, które odbędzie się już w najbliższy wtorek, 31 stycznia w Starej Rzeźni w Szczecinie.

Źródło: Organizator